Proiect PNRAS „Masuri integrate pentru sprijinirea elevilor de gimnaziu ai Scolii Gimnaziale „Gheorghe Sincai” Floresti, judetul Cluj”

Programului  Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar

Titlu Proiect: Masuri integrate pentru sprijinirea elevilor de gimnaziu ai Scolii Gimnaziale „Gheorghe Sincai” Floresti, judetul Cluj

Beneficiar: Şcoala Gimnazială ,,Gheorghe Șincai” Florești

Codul F-PNRAS-2-2023-1231

 NR. 9/16.10.2024

ANUNȚ DE SELECȚIE EXPERȚI PROIECT PNRAS

Școala Gimnazială ”Gheorghe Șincai ” Florești anunță demararea procedurii de selecție a unui număr de 36 posturi de experți, în afara organigramei Școlii Gimnaziale ”Gheorghe Șincai” Florești, pentru implementarea proiectului „ Masuri integrate pentru sprijinirea elevilor de gimnaziu ai Scolii Gimnaziale „Gheorghe Sincai” Floresti, judetul Cluj ” proiect finanțat prin Programul Național de reducere a abandonului școlar — cod F-PNRAS-2-2023-1231.

  1. INFORMAȚII PROIECT

PARTENERIATUL PROIECTULUI:

SOLICITANT: Școala Gimnazială ,,Gheorghe Șincai” Florești

 PARTENER : Inspectoratul Școlar Județean Cluj

OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI: Prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii.

DURATA DE IMPLEMENTARE PROIECT: noiembrie 2024 – iunie 2026

BUGET PROIECT: 1.766.543 LEI

  • OBIECTUL ANUNȚULUI DE SELECȚIE:

Școala Gimnazială ,,Gheorghe Șincai” Florești organizează selecție pentru angajarea unui număr de 36 experti, pe perioadă determinată în cadrul proiectului cu titlul ,,Masuri integrate pentru sprijinirea elevilor de gimnaziu ai Scolii Gimnaziale „Gheorghe Sincai” Floresti, judetul Cluj ” proiect finanțat prin Programul Național de reducere a abandonului școlar — cod F-PNRAS-2-2023-1231

În vederea selecției, Școala Gimnazială ,,Gheorghe Șincai” Florești va selecta și contracta experți potrivit datelor de mai jos, activitatea pe proiect desfășurându-se conform orarului aprobat, în funcție de numărul de ore:

Nr.crt.Denumirea activitățiiNumăr experțiPerioada contractului de muncă
1.Activități de identificare și monitorizare a elevilior în risc de abandon școlar12 diriginți/responsabili clasă
1 responsabil MATE nivel școală
1 mediator școlar
12 ore/expert pe întreaga perioadă a proiectului.
2Activități remediale de recuperare a pierderilor de învățare/întârxierilor în dezvoltarea competențelor de bază și a competențelor corespunzătoare vârstei elevilor  — disciplinele: Limba și literatura română-4 ore/săpt, matematică-4 ore/săpt, științe naturale-2 ore/săpt , științe sociale-2 ore/săpt.5 cadre didactice de specialitate
1 profesori de sprijin
832 de ore pe întreaga perioadă a proiectului, în funcție de orar și de numărul de ore alocat fiecărei discipline.
3Activități de consiliere și orientare școlară12 diriginți/responsabili clasă
1 consilier școlar  
108 ore pe întreaga perioadă a proiectului.
4Desfășurarea de activități de terapie logopedică1 profesor logoped64 ore pe întreaga perioadă a proiectului.
5Inființarea in scoala a  ansamblurilor Ansamblul coral si Ansamblul sportiv1 profesor muzică
1 profesor educație fizică și sport
64 ore pe întreaga perioadă a proiectului.

Conform Procedurii operaționale privind selecția și recrutarea experților (Ordin OMEN Nr. 3920/08.06.2018), în procesul de recrutare și selecție experți în cadrul proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă, vor fi evaluați candidații care corespund cumulativ condițiilor generale și specifice menționate în continuare.

  • CONDIȚII GENERALE EXPERT:

-are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene; cunoaște limba română, scris și vorbit; are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

-are o stare de sănătate corespunzătoare postului pe care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate, anexată la dosarul de înscriere;

– îndeplinește condițiile de studii și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului legate de specificul proiectului;

-nu a fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

      -nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

– nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h);

– Cunoștințe operare PC.

4. CONDIȚII SPECIFICE:

EXPERT activități de identificare și monitorizare a elevilor în risc de abandonCONDIȚII SPECIFICE
1. Cadru didactic diriginte, responsabil MATE sau mediator școlar – Studii superioare absolviteExperiență în domeniu — minim 1 an;
Capacitatea de consiliere și orientare;            Capacitatea de a lucra cu participanții care aparțin grupurilor social -vulnerabile;
Atitudine pozitivă și abilități de a  și motiva grupul țintă.
EXPERT activități remedialeCONDIȚII SPECIFICE
1. Cadru didactic pentru activități remediale – Studii superioare absolvite — specializări: Limba și literatura română, Matematică, Educație pentru sănătate, Educație socială.Experiență în domeniu — minim 1 an;
Capacitatea de predare și evaluare obiectivă; Capacitatea de a lucra cu participanții care aparțin grupurilor social -vulnerabile;
Preocupare permanentă pentru ridicarea nivelului individual de pregătire al grupului țintă; Capacitatea de analiză și monitorizarea evoluției grupului țintă;
Atitudine pozitivă și abilități de a mobiliza și motiva grupul țintă.
EXPERT activități consiliere și orientareCONDIȚII SPECIFICE
1. Cadru didactic diriginte sau consilier școlar – Studii superioare absolvite — specializări: psihologie în cazul consilierului școlarExperiență în domeniu — minim 1 an;
Capacitatea de consiliere și orientare;               – Capacitatea de a lucra cu participanții care aparțin grupurilor social -vulnerabile;
– Atitudine pozitivă și abilități de a mobiliza și motiva grupul țintă.
EXPERT activități logopedieCONDIȚII SPECIFICE
1. Profesor logoped – Studii superioare absolvite — specializări: psihologie în cazul consilierului școlarExperiență în domeniu — minim 1 an;
Capacitatea de a lucra cu participanții care aparțin grupurilor social -vulnerabile;
Capacitatea de corectare a tulburărilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;
Atitudine pozitivă și abilități de a mobiliza și motiva grupul țintă.
EXPERT activități în Inființarea in scoala a  ansamblurilor Ansamblul coral si Ansamblul sportivCONDIȚII SPECIFICE
Profesor de muzică Profesor de educație fizică și sport – Studii superioare absolvite — specializări muzică respective sportExperiență în domeniu — minim 1 an;
Atitudine pozitivă și abilități de a mobiliza și motiva grupul țintă.

Experții vor presta activități conform fișei postului de la data semnării contractului de muncă.

  1. Descrierea sarcinilor/atribuțiilor:
DENUMIRE POST VACANT/EXPERTATRIBUȚII SPECIFICE*
Cadru didactic diriginte, responsabil MATE și mediator școlarIdentidică elevii aflați în risc de abandon Introducerea de date în Fișa de Observare – SIIIR Elaborarea și aplicarea planului de servicii educaționale, care include activități dedicate pentru fiecare elev aflat în situație de risc Monitorizează elevii aflați în risc de abandon
Cadru didactic activități remediale — specializări: Limba și literatura română, Matematică, Educație pentru sănătate, Educație socială.Supraveghează și îndrumă grupul țintă în efectuarea temelor;  Elaborează un portofoliu educațional individual al grupului țintă în vederea monitorizării evoluției acestora;  Identifică și valorifică posibilitățile de învățare ale grupului țintă; Punerea în aplicare a tehnicilor de învățare activă; Facilitarea învățării; Organizarea sistemelor de mentorat și de sprijin reciproc în clasă; Promovează continuu importanța obținerii rezultatelor; Stabilește strategii didactice optime în vederea obținerii rezultatelor maxime; -Asigură formarea competențelor specifice disciplinei necesare obținerii rezultatelor; -Utilizează materialele didactice adecvate; -Apreciază cantitativ și calitativ rezultatele grupului țintă; -Tratează diferențiat grupul țintă, în funcție de nevoile lor specifice; -Respectă politica de prelucrare a datelor cu caracter personal; -Întocmește planificarea activității, raportul de activitate și fișa de pontaj lunar.
Cadru didactic diriginte sau consilier școlar-Dezvoltarea abilităților socio-emoționale; -Oferirea de activități remediale, a sesiunilor de terapie și de consiliere -Oferirea cursurilor de educație parentală;
Profesor Logoped-Depistarea, evaluarea şi identificarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare la elevii grupului țintă – Orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrare şcolară şi socială; – Corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;
Cadru didactic activități artistice respectiv sportive Specializări -muzică                              -sportElaborarea documentației necesară pentru înființarea unui ansamblu Preselecția elevilor cu aptitudini musicale/sportive Organizează spectacole/concursuri sportive Întocmește planificarea activității, raportul de activitate și fișa de pontaj lunar.  
  • Abilități:
  • capacitate de lucru în echipă;
  • orientare spre rezultate și atingerea obiectivelor în termenele prevăzute;
  • capacitate de analiză și sinteză;
  • capacitate organizatorică și administrativă pentru planificarea și desfășurarea întâlnirilor de lucru în echipe interdisciplinare;
  • capacitatea de a organiza activități de cercetare evaluativă;
  • capacitatea de a organiza activități de documentare și de redactare a textului științific;
  • capacitatea de a realiza documente cadru pentru buna desfășurare a proiectului;
  • capacitatea de utilizare a documentelor de politică educațională și europeană;

5. DOSARUL DE CONCURS:

În conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1336/2022 cu modificările și completările ulterioare, dosarul de înscriere la concurs va conține următoarele documente:

  • Anexa 1 : Cerere înscriere concurs;
  • Anexa 2: Declarație disponibilitate;
  • Anexa 3: CV format Europass- datat și semnat pe fiecare pagina (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu date de contact valide —adresa de e-mail și număr de telefon);
  • Anexa 4: Declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz (semnată de candidat)
  • Declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale (candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale; – Adeverință medicală/ fișa de la medicina muncii;
  • Acte studii: Copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice; – Activitate didactică: adeverință vechime în învățământ;
  • Experiență specifică pentru postul vizat;

Documentele doveditoare ale studiilor și experienței/expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, adeverințe de lucru, alte documente doveditoare) se certifică „conform cu originalul” de către unitatea de învățământ/instituția în care este încadrat fiecare candidat.

  • MODALITATEA DE DEPUNERE A DOSARELOR:

Candidații vor depune documentele la secretariatul Școlii Gimnaziale ,,Gheorghe Șincai” Florești str. Andrei Mureșanu, nr. 1 jud. Cluj în perioada 16-31.10.2024, în intervalul orar 10:00-12:00. Candidaturile transmise după data limită indicată în anunțul de selecție, precum și cele incomplete vor fi respinse.

  • EVALUAREA DOSARELOR:

Dosarele vor fi evaluate de comisia de evaluare formată din 3 membri din cadrul echipei de management al proiectului. Selecția cuprinde 2 etape, etapa administrativă și etapa de evaluare a CV-ului însoțit de documentele justificative.

  • CRITERII DE EVALUARE EXPERȚI:

A. Evaluarea administrativă: probă eliminatorie

  1. CV-ul respectă formatul Europass;
  2. Sunt atașate documentele justificative solicitate;

Dacă unul dintre criteriile de mai sus nu este îndeplinit, dosarul este respins și nu intră în etapa următoare.     B. Evaluarea dosarelor:

DENUMIRE FUNCTIEEVALUARE
1. Cadru didactic activități remedialeStudii superioare finalizate – 30 puncte (licență: 10 puncte; masterat: 15 puncte; doctorat: 5 puncte) Experiență în domeniu – 60 puncte: 0-5 ani -40 puncte 5-10 ani – 50 puncte Peste 10 ani— 60 puncte Cunoștinte operare PC – 10 puncte (pe baza documentelor din dosar)

Pentru a putea fi admis un candidat trebuie să cumuleze minim 50 de puncte.

Rezultatele în urma evaluării din etapa administrativă, etapa de evaluare a CV-ului însoțit de documentele justificative se afișează la sediul unității școlare, conform calendarului de selecție, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”ADMIS” sau ”RESPINS”.

Eventualele contestații vor fi depuse la sediul unității în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor.

C. Interviul

Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se face prin afișare la sediul unității școlare și pe website-ul instituției, secțiunea dedicată proiectelor, conform calendarului de concurs.

Ca urmare a desfășurării probelor de evaluare, comisia va stabili clasamentul candidaților în ordinea descrescătoare a notelor acordate. Candidații vor fi declarați admiși în ordinea descrescătoare a punctajului, în limita numărului de posturi din anunțul de selecție.

Rezultatele finale în urma soluționării contestațiilor se afișează la avizierul unității școlare conform calendarului de concurs, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”ADMIS” sau ”RESPINS”.

NOTĂ : Contractele individuale de muncă ale experților declarați admiși, vor fi încheiate, în funcție de graficul derulării activităților proiectului.

9. CALENDARUL DE DESFĂSURARE AL CONCURSULUI:

PERIOADAACTIVITATEA
16.10.2024-31.10.2024 , zilnic între 10-12 la secretariatul unității 31.10.2024, interval 13.00-15.00Depunerea dosarelor   Evaluarea administrativă și evaluarea dosarelor de candidatură depuse
31.10.2024, ora 15.00Afișarea rezultatelor în urma evaluării dosarelor depuse
01.11.2024, interval 8:00-12.00Depunerea eventualelor contestații
01.11.2024, interval 12.00-14.00Soluționarea eventualelor contestații
01.11.2024, interval 14.00-18.00Interviul
01.11.2024, ora 18Afișarea rezultatelor în urma interviului
01.11.2024, ora 18,30Afișarea rezultatelor finale

Afișat astăzi, 16.10.2024, la sediul Școlii Gimnaziale ,,Gheorghe Șincai”