Nr. înreg. 9/09.01.2025
ANUNŢ
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”GHEORGHE ȘINCAI” , COM. FLOREȘTI
organizează concurs pentru ocuparea a 1 post vacant de administrator financiar I S , pe durată nedeterminată, cu timp de lucru normal 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, funcție de execuție, contabilitate/personal didactic-auxiliar
Concursul se va desfăşura la sediul Școlii Gimnaziale ”Gheorghe Șincai” Florești, Com. Florești Str. Andrei Mureșanu, Nr. 1, Jud. Cluj. Candidaţii vor susţine o probă scrisă şi o probă practică, astfel:
- Proba scrisă prin care vor fi testate cunoştinţele teoretice, pe baza tematicii şi bibliografiei indicate şi se va desfăşura în data de 06.02.2025, ora 9.00;
- Interviul, se va desfăşura în data de 07.02.2025, ora 10,00.
Condiţii generale de participare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii Specifice de participare la concurs sunt:
1. Studii superioare de lungă durată cu diplomă de licență în contabilitate sau domeniul economic
2. Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): operare PC (MS Office, operare baze de date, navigare Internet), nivel avansat
3. Experiența în contabilitate bugetară, în unități de învățământ și pe proiecte cu Fonduri europene, contituie avantaj
4. Abilități, calități și aptitudini necesare: capacitate de lucru în echipă, capacitate de decizie rapidă, promptitudine și eficiență în executarea lucrărilor, asumarea de responsabilități, păstrarea confidențialității datelor și informațiilor, aptitudini de comunicare, abilităţi de învățare si utilizare a programelor software
5. Vechimea în specialitatea studiilor de 6 ani 6 luni
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european
Comisia de concurs va selecta dosarele depuse pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare. Doar candidaţii declaraţi admişi în urma acestei selecţii pot participa la proba scrisă.
Calendarul desfăşurării concursului
1. Publicarea anunțului: 13.01.2025, la avizierul unității și pe website: https://scoalasincaifloresti.ro
2. Depunerea dosarelor de participare la concurs perioada: 13.01.2025-27.01.2025,
în zilele lucrătoare, între orele 11:00-14:00, la secretariatul Școala Gimnazială ,,Gheorghe Șincai” Florești, cu sediul în Com. Florești, Str. Andrei Mureșanu, Nr. 1, judeţul Cluj
3. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor 28.01.2025, ora 15:00, la avizierul unității și pe website: https:// scoalasincaifloresti.ro
4. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei dosarelor 28.01.2025, între orele 15:00- 16:30, la secretariatul unității
5. Afişarea rezultatelor după soluţionarea contestaţiilor 29.01.2025, ora 9.00, la avizierul unității și pe website: https:// scoalasincaifloresti.ro
6. Susţinerea probei scrise: 06.02.2025, ora 9,00, la sediul unității
7. Afișarea rezultatelor probei scrise 06.02.2025, ora 15,00, la avizierul unității ,
8. Depunerea contestaţiilor privind rezultatul probei scrise 06.02.2025, între orele 15,00-18,00, la sediul instituției
9. Afişarea rezultatelor după soluţionarea contestaţiilor la proba scrisă 07.02.2025, ora 09,00 la avizierul unității
10. Susținerea probei de interviu în data de 07.02.2025 ora 10,00
11.Rezultate probă interviu, în data de 07.02.2025 ora 13,00
12. Depunerea contestaţiilor privind rezultatul probei interviu, în data de 07.02.2025 ora 13,30
13. Afişarea rezultatelor finale 07.02.2025, ora 15,00, la avizierul unității și pe website: https:// scoalasincaifloresti.ro”
Tematica și bibliografia:
1.TEMATICA
pentru ocuparea postului vacant de ADMINISTRATOR FINANCIAR
1. Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare :
Cap.2 – Organizarea şi conducerea contabilităţii
Cap.3 – Registrele de contabilitate
Cap.4 – Bilanțul contabil
2. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare:
Cap 1 – Dispoziţii generale
Cap 2 – Secţiunea 1 – Principii şi reguli bugetare
– Secţiunea 2 – Competenţe şi responsabilităţi în procesul bugetar: Aprobarea bugetelor, categorii de ordonatori de credite şi rolul acestora, responsabilităţile ordonatorilor de credite
Cap 3 – Secţiunea 1 – Proceduri privind elaborarea bugetelor
– Secţiunea 4- Principii în execuţia bugetară şi execuţia bugetară, execuţia de casă bugetară, principii ale încheierii execuţiei bugetare
Cap 4 – Finanţele instituţiilor publice
3. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare
- Cap.1 – Dispoziţii generale
- Cap.2 – Aprobarea, depunerea si componenta situatiilor financiare
- Cap.3 – Prevederi referitoare la elementele de bilanţ
- Cap.4 – Prevederi referitoare la elementele din contul de rezultat patrimonial
- Cap.6 – Planul de conturi general
- Cap.7 – Instrucţiunile de utilizare a conturilor contabile
- Cap.8- Monografie privind înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni
4. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar –contabile
• Anexa 1 – Norme metodologice de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile;
5. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare
• Anexa 1– Norme metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv – pct. A – Dispoziţii generale şi pct. B – Controlul financiar preventiv propriu;
6. Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare
• Anexa 1 – Norme metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
7. Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare
8. Hotărâre nr. 714 din 13 septembrie 2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si instituțiilor publice pe perioada delegării si detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului;
9. OMFP nr.2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
10. Legea 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările ulterioare:
Capitolul I Dispoziții generale
– Sectiunea 1: Obiect, scop si principii;
– Sectiunea 4: Domeniu de aplicare;
Capitolul III Modalități de atribuire
– Sectiunea 1: Procedurile de atribuire;
11. HG. 395 / 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice:
CAP. III. Realizarea achiziției publice
– Secțiunea 1 Achiziția directă
– Secțiunea a 5-a Derularea procedurilor de atribuire
– Secțiunea a 12-a Dosarul achizitiei
12. HG 569/2015 norme metodologice privind decontarea cheltuielilor privind naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar;
13 HOTARARE nr. 1447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportiva ,cu modificarile si completarile ulterioare
2. BIBLIOGRAFIE
pentru ocuparea postului vacant de ADMINISTRATOR FINANCIAR
• Legea Educației Naționale, Legea nr.1/2011 actualizată; L 198/2023
• Legea nr.53 din 24.01.2003- Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare- republicată;
• Legea contabilității nr.82/1991 cu modificările și completările ulterioare;
• Legea 500/2002 privind finanțele publice cu modificările și completările ulterioare și Legea 273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare;
• OMFP 1917/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituții publice și instrucțiuni de aplicare a acestuia cu modificările și completările ulterioare;
• OMFP 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, publicate în M.Of. 37/2003, cu modificările ulterioare;
• Legea 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările ulterioare;
• HG. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
• OMFP nr.2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
• HG 569/2015 norme metodologice privind decontarea cheltuielilor privind naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar;
• OMFP 923/2014 privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la exercitarea CFP și modificările ulterioare ;
• OMFP 2634/2015 privind documentele financiar contabile;
• Hotărâre nr. 714 din 13 septembrie 2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegării si detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului;
• Legea 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
• HOTARARE nr. 1447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportiva, cu modificarile si completarile ulterioare
Informaţii suplimentare pot fi obţinute la nr. de telefon 0264-265134, mail scoala_sincai_floresti@yahoo.com.
Persoana de contact Marian Monica , având funcția de secretar șef.
Sunt declarați „Admiși” la proba scrisa și interviu candidații care au obținut minim 50 puncte
Afişat , 13.01.2025